ایده های استارتاپی در زمان کرونا

ارائه خدمات رایگان

این بحران به‌سرعت و به‌طور غیرمنتظره پیش آمده و تأثیر بسیاری بر سلامت عمومی و اقتصاد داشته است. اگر برندی بخواهد به کمک مردم بیاید و در این شرایط فریادرس باشد، اکنون زمان مناسبی است. کمک به بیمارستان‌ها در ساخت وسایل برای مبارزه با ویروس کرونا و همچنین ارائه خدمات رایگان به کسانی که از این بحران آسیب دیده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

راه‌حل‌های مبتکرانه فناوری‌محور برای مبارزه با ویروس کرونا

استارتاپ‌ها اگر راه‌حلی برای مبارزه بهتر با بیماری کووید-۱۹ دارند، پس باید هرچه سریع‌تر دست به‌کار شوند. باید بدانیم که حتی یک اپلیکیشن ساده که شهروندان را به سازگار‌شدن با شرایط کنونی ترغیب می‌کند هم می‌تواند وضعیت جهان را بهتر کند. در این میان، استارتاپ‌های مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی هم نقش مهمی برعهده دارند.

 

ارتباط  با جامعه استارتاپی کشور

یکی از مهم‌ترین کارها برای غلبه بر بحران، همکاری است. بسیاری از استارتاپ‌های اروپایی به‌عنوان الگو در جهان شناخته شده‌اند. حالا اما زمان تقویت روابط بین استارتاپ‌هاست. روش‌های بسیاری برای کمک به توسعه سریع و هوشمندانه و اجرای اقدامات لازم وجود دارد. بنابراین تا آنجا که امکان داشته باشد، استارتاپ‌ها باید همکاری کرده و جامعه خود را نیز درگیر این تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا کنند.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ رایگان

باتوجه به توسعه فناوری، بسیاری از نشست‌ها، جلسات و کنفرانس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. بنابراین، استارتاپ‌ها‌ می‌توانند در این راه گام‌های بلندی برداشته و میزبان چنین نشست‌ها و کنفرانس‌هایی باشند؛ کنفرانس‌های اینترنتی و آنلاینی که به آن در اصطلاح «وبینار» گفته می‌شود.

 

 

راهنمایی تیم‌های استارتاپی نوپا در شتاب‌گیری یا برنامه‌های رشدشان

خوشبختانه، تعداد بسیار زیادی برنامه رایگان وجود دارد که هدف اصلی آنها، نقشه‌برداری از مسیرها برای کاهش آسیب‌های سیستم است. استارتاپ‌ها ممکن است نقش مهمی در پاسخ سریع به چنین چالش‌هایی داشته باشند و به شما این امکان را می‌دهند که از آنهایی که در مراحل اولیه و شکننده قرار دارند، حمایت کنید.

 

ارائه مشورت به بنگاه‌های کوچک درخصوص دیجیتال‌شدن و خودکارسازی امور

شرایط به‌گونه‌ای شده است که درحال حاضر، میلیون‌ها نفر کار خود را در خانه انجام می‌دهند. با این شرایط بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) حالا به‌دنبال دیجیتال‌شدن هستند. قرنطینه‌شدن افراد در خانه نیاز به اتوماسیون بسیاری از فرایندها را به‌وجود آورده است که در نتیجه آن، بسیاری از شرکت‌های متوسط و کوچک، به سمت استفاده از روش‎ها و مدل‌های تجاری جدید رفته‌اند. در این راه استارتاپ‌ها می‌توانند عصای دست این شرکت‌ها باشند و به رشد دیجیتال‌شدن و خودکارسازی امور آنها کمک کنند.

 

 


نظرات و سوالات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *