​اپلیکیشن‎ «پیاده‌روی اربعین» به بیماران خدمت‎رسانی می‎کند

 

 

موسس شرکت دانش بنیان Mteamبا اشاره به اینکه اپلیکیشن «پیاده‎روی اربعین» دو میلیون و ۸۰۰ هزار دانلود دارد گفت: این اپلیکیشن در زمان مراسم اربعین با دریافت علائم بیماری به افراد اقدامات اولیه ارائه می‎دهد و مراکز درمانی را معرفی می‎کند.
امیر سرکندی موسس شرکت دانش بنیان MTeam در گفت و گو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه شرکت MTeam یک شرکت دانش بنیان است اظهار کرد: این شرکت دارای ۶شرکت وابسته در داخل کشور و یک شرکت وابسته در خارج از کشور است که همه این شرکت ها در حوزه تولید نرم افزارهای مختلف فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های زیرمجموعه MTeam در حوزه های مختلف فعالیت دارند تصریح کرد: یکی از این شرکت ها هزار نرم افزار موبایل برای سازمان‌های مختلف تولید کرده است و سایر شرکت ها در حوزه های تبلیغات اینترنتی، انتشار نرم افزار، شتابدهنده ودر حوزه سلامت الکترونیک فعال هستند.

سرکندی با اشاره به اینکه «مطهرنت» زیرمجموعه MTeam بیشترین حجم تولید نرم افزار را دارد خاطرنشان کرد: در آذرماه سال جاری جشن هزار اپلیکیشن «مطهرنت» گرفته می شود که اپلیکیشن‌های این شرکت حدود ۱۷ میلیون دانلود در ایران دارد.

موسس شرکت دانش بنیان MTeam با بیان اینکه این شرکت در حوزه های مذهبی هم اپلیکیشن تولید کرده است اظهار کرد: سال گذشته نخستین جایزه در کنگره نماز به دلیل حجم بالای تولیدات در حوزه نماز و موضوعات مذهبی به این شرکت تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه این شرکت در حوزه اربعین اپلیکیشن های مختلفی تولید کرده است افزود: اپلیکیشن های تولید شده که یکی از آنها با نام «پیاده روی اربعین» نامگذاری شده است.

سرکندی درباره این اپلیکیشن ادامه داد: این اپلیکیشن از دو سال پیش فعال شده و حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار دانلود داشته است افرادی که در این مراسم دچار مشکل جسمی می شوند می‌توانند علائم خود را در گزینه های داده شده در این اپلیکیشن وارد کنند و این اپلیکیشن به آنها راهنمایی می کند چه کارهایی انجام دهند و به چه مراکز درمانی مراجعه کنند.

موسس شرکت دانش بنیان MTeam با اشاره به پروژه ستاد گمشدگان که در چند سال گذشته اجرایی شده است بیان کرد: این نرم افزار برای موکب داران مورد استفاده قرار می گرفت عکس افراد گمشده روی مانیتور به نمایش در می آمد و تصویر به همه موکب ها و کسانی که این نرم افزار را نصب کرده بودند منتشر می شد این نرم افزار طی سه سال ۱۶ هزار نفر را به خانواده هایشان بازگرداند.

وی افزود: در تلاش هستیم که با کمک وزارت ارتباطات نرم افزار جامعی تولید شود تا همه نیازهای کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند در آن لحاظ شود که شامل نقشه، ادعیه، معرفی موکب‌های خدماتی، فرهنگ و اطلاع رسانی های مورد نیاز را انجام دهد.

سرکندی ادامه داد: این اپلیکیشن با امکانات محدود امسال شروع به کار می کند و در تلاش هستیم با اینترنت رایگان و سرعت خوب انجام شود.

موسس شرکت دانش بنیان MTeam با اشاره به نرم افزار «امام‌الحسین» خاطرنشان کرد: این نرم افزار شبیه اینستاگرام کار می کند و برای کسانی که فرصت حضور در پیاده روی اربعین را ندارند امکان مشاهده عکس ها را فراهم می کند در حال حاضر به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی فعالیت دارد و در تلاش هستیم زبان های دیگر را نیزاضافه کنیم.

وی ادامه داد: در این نرم افزار مخاطب محتوا را تولید می کند و نکته مهم این است که فقط مخاطب آن شیعیان نیستند و همه ادیان می توانند از آن استفاده کنند به طوری که یک آرشیو عکس غنی از اربعین در اختیار افراد قرار می گیرد.

موسس شرکت دانش بنیان MTeam اظهار کرد: این نرم افزار در ۵سال حدود ۴ میلیون دانلود دارد که حجم عکس‎ها بالاست.

سرکندی درباره اپلیکیشن «راهنمای زائر» تصریح کرد: این اپلیکیشن همه نیازهای زائر را در نظر می گیرد و به او خدمات ارائه می دهد نکته قابل توجه این است در جاهایی که به اینترنت دسترسی نداشته باشد هم می تواند به زائر خدمات ارائه کند و با روشن شدن اینترنت آپدیت می شود که نقشه ادعیه تلفن های ضروری در آن وجود دارد.

وی با اشاره به تولید بازی برای کودکان در حوزه اربعین خاطرنشان کرد: این بازی به زبان های فارسی و انگلیسی طراحی شده است و این امکان را به کودکان می دهد تا اطلاعاتی درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا کسب کنند.

منبع: ict

  • برچسب ها:

ارسال نظر