آیا میدانید چالش استارتاپ ها را چگونه حل کنیم ؟

چالش استارتاپ ها
با توجه به چالش های موجود در هر کسب و کار، شما باید چالش های مرتبط با کار خود را شناسایی کرده و یاد بگیرید که سختی های اجتناب ناپذیر را مدیریت کرده تا در محیط بازار موفق شوید.
در ادامه به توضیح برخی از چالش هایی که ممکن است یک استارتاپ با آن روبرو شود، پرداخته شده است.
۱- استخدام افراد مناسب
استخدام کارمندان متناسب با فرهنگ سازمانی شما از همان ابتدا امری ضروری است. داشتن یک تیم مناسب، حداقل به دو دلیل بر موفقیت شما تاثیرگذار خواهد بود:
• افراد شایسته ای که از ابتدا به شما کمک می کنند موفق شوید؛
• تعامل فراوان بین همکارانی که وظایفی بر عهده دارند و مشکلات را با هم حل می کنند.
از این گذشته، کار گروهی بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت شرکت شما است.
در واقع، هر کسب و کار بسته به بازاری که در آن فعالیت دارد، نیاز به جذب افرادی با مهارت های خاص دارد. این معیار اصلی است که انتخاب شما باید براساس آن باشد.
۲-مشکلات مالی
شایع ترین مشکلات مالی استارتاپ های در حال رشد، بودجه، دست کم گرفتن هزینه های راه اندازی، قیمت گذاری اشتباه و هزینه های ماهانه است.
تأمین مالی شرکت شما یک چالش بزرگ است زیرا شما برای پول درآوردن باید پول خرج کنید. بنابراین، استفاده از بودجه خود به صورت عملی و کنترل هزینه ها بدون از بین رفتن آزادی مالی می تواند راز برنامه ریزی کسب و کار و ارزیابی فرصت های جدید باشد.
شما هنگام تأمین بودجه، دو گزینه دارید: استفاده از سرمایه های موجود و افزایش سرمایه از طریق سرمایه گذاران خارجی. یکی از سخت ترین کارها برای تامین مالی، پیدا کردن و انتخاب سرمایه گذاران است، اما با وجود سختی هنوز هم امکان پذیر می باشد. برای دریافت حمایت مالی، شما به ارائه عالی، جذب مشتری زیاد و فرآیندهای یکپارچه نیاز دارید. از طرف دیگر، استفاده از سرمایه های موجود یک چالش هراس آور برای تامین مالی است، اما مانع از وابستگی شما به پول سرمایه گذاران می شود.


۳- فرهنگ شرکت
فرهنگ شرکت همیشه اولویت دارد و طبیعتاً با رشد کسب و کار، تکامل و تغییر می یابد. ارزشهایی که در وهله اول باعث پیشرفت شرکت شما شده است باید به عنوان هسته مرکزی کسب و کار شما در نظر گرفته شود. به عنوان یک رهبر کسب و کار، باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما با باورها، فرهنگ و اهداف شرکت در یک راستا قرار دارد و حتی می توانید با ایجاد مجموعه ای از ارزش ها این کار را انجام دهید.

۴- تصمیم گیری مشارکت
به دلیل کمبود بودجه، یکی از راه های تأمین مالی و راه اندازی استارتاپ، مشارکت است. در دوره دیجیتالی در حال تغییر و گسترش، سازمان ها برای زنده ماندن و بقا نیاز به رقابت سختی دارند و استارتاپ ها نیز پیدا کردن شرکای قابل اعتماد را دشوار می دانند.
هنگام مشارکت، استارتاپ ها قبل از تصمیم گیری برای همکاری با یک شرکت دیگر در همان صنعت، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند. استارتاپ ها باید به دنبال شرکت هایی باشند که از شهرت خوبی در بین غول های صنعت و حضور پررنگی در بازار برخوردار باشند.

۵-محصول بازار محور
برای هر شرکتی یکی از بزرگترین چالش ها شناسایی محصولی بازار محور و ایجاد یک برند موفق است که در آن بازار مورد نظر، مطلوب باشد. بنابراین، فعالیت شرکت باید بر این اساس ارزیابی شود. گزارش جدیدFortune می گوید ارائه خدمتی که برای مصرف کننده ایده آل باشد، دلیل اصلی تلاش شرکت ها است. برخی از استارت آپ های ناموفق محصولاتی تولید کرده اند که هیچ کس تمایلی برای خرید آن نداشت.
برای تجزیه و تحلیل بازار هدف، شناخت نیازهای مصرف کننده و تعیین رقبا، باید تحقیقات بازار انجام دهید. یا تحقیقات مربوطه را که قبلاً انجام شده است بررسی کنید و داده های متناسب با اولویت ها و برنامه بودجه خودتان را شناسایی کنید.
در این صورت پیش بینی می شود که این محصول قبل از عرضه به بازار بی نظیر و با کیفیت باشد.
۶- رقبا
استارتاپ های در حال ظهور مجبورند با رقبای خود محکم و هدفمند تعامل برقرار کنند. در غیر این صورت، آنها از رقبای خود عقب خواهند ماند. بدین ترتیب، لازم است بدانید که رقبای شما کجا هستند، به کجا می روند و چه قدر زمان می برد که به هدف خود برسند.
آنچه استارتاپ ها نیاز دارند یک تحلیل دقیق از نقاط قوت و ضعف خود است.
بعضی اوقات، صحبت با رقبا می تواند مفید باشد. کارآفرینان موفق از ارتباط با سایر صاحبان مشاغل در صنعت خود هراسی ندارند؛ زیرا می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد بازار کسب کنند. همچنین، این امر باعث می شود که آنها از غرور دور بمانند، مرزها را شناخته و آنها را به استفاده عملی تر از منابع ترغیب کند.

۷-اجرا
یکی از مهم ترین چالش استارتاپ ها، اجرای ایده می باشد. تجربه نشان داده است، اجرای طرح و ایده، یک مشکل بزرگ برای اکثر کسب و کارها، چه سنتی و چه نوآورانه، است. ممکن است فرد ارزش و ماهیت برند را تعیین کند، یک برنامه بازاریابی ایجاد کند و کانال های توزیع را مشخص نماید، اما عدم پیروی و اجرای درست از این طرح باعث از دست رفتن همه این تلاش ها می شود.
به همین دلیل پیروی از یک چارچوب کاربردی بسیار مهم است: از یک جلسه کشف و ارزیابی نقشه راه گرفته تا ساخت و رشد محصول. بنیانگذاران استارتاپ ها همیشه باید به برنامه مشخصی پایبند باشند، و اگر برنامه آنها کارآمد نبود آن را تغییر دهند.
نتیجه
انتظار می رود که با رشد و توسعه کسب و کار، مشکلات همراه آن نیز افزایش یابد و با افزودن کارمندان، مشتریان و مناطق بیشتر این مشکلات بزرگ تر خواهند شد. برخی از چالش استارتاپ ها که در این مقاله ذکر شد، ممکن است در مسیر موفقیت شما قرار بگیرند، اما با دقت و برنامه ریزی می توانید شرکت خود را از یک استارتاپ نوپا به یک شرکت بزرگ تر تبدیل کنید. خود را آماده کنید و یک به یک به اهداف رشد خود برسید.
راه اندازی یک استارتاپ، کار ساده ای نیست. تبدیل آن به یک شرکت بزرگ و موفقیت آمیز حتی یک دستاورد بسیار مشکل تر می باشد. اما تاریخ مملو از داستانهای موفقیت آمیز است که از آنها می توانیم یاد بگیریم. بزرگترین کارآفرینان با چالش ها، موانع و حتی شکست های کامل روبرو بوده اند. اما نگرانی واقعی می تواند فرد را به ایستادگی، روبرو شدن با چالش ها و پیشروی تشویق کند.

ارسال نظر