طراحی اپلیکیشنی برای پاسخ به دغدغه‌های کرونایی مردم و ارزیابی ابتلا به این بیماری

یک شتابدهنده دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، اپلیکیشنی را طراحی کرده که ضمن پاسخگویی به دغدغه‌های مردم در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، امکان ارزیابی ابتلا به بیماری کرونا از طریق دو آزمون وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را نیز فراهم کرده است.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، امیر سرکندی، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره  یک شتابدهنده با اعلام این مطلب، گفت: سعی داریم تا با بهره‌گیری از پتانسیل‌های اقتصاد دانش بنیان و کسب‌وکارهای دیجیتال به حل مسئله اپیدمی کرونا کمک کنیم. به همین منظور اپلیکیشنی را در راستای آموزش، اطلاع‌رسانی، نیازسنجی، ایجاد ارتباط بین کسب‌وکارها و مردم، تست و غربالگری کرونا و سرگرمی، به عموم معرفی کرده است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های همه ما این روزها ترس از ابتلا به ویروس کروناست، اما برای رهایی از این ترس نیازی نیست که به مراکز درمانی مراجعه کنیم و بار اضافی را به کادر درمان تحمیل کنیم. به همین خاطر است که ما در هفته اخیر اپلیکیشنی را در راستای مقابله با کرونا طراحی و پیاده‌سازی کردیم که با شناسایی دغدغه‌های عموم مردم، امکانات ویژه‌ای را برای رفع آن درنظر گرفته است.

سرکندی با اشاره به ویژگی‌های این اپلیکیشن گفت: اولین امکانی که این اپلیکیشن در اختیار عموم قرار می‌دهد امکان ارزیابی ابتلا به بیماری کرونا از طریق دو آزمون وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است. این آزمون‌های خودارزیابی ریسک ابتلا را به همراه توصیه‌های مفید و نیز مراجعات غیر ضروری به مراکز پزشکی را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش، اطلاع‌رسانی، نیازسنجی، معرفی و آدرس مراکز درمانی، معرفی استارت آپ‌ها و کسب و کارهای خدمت‌رسان به مردم، غربالگری، آموزش‌های ویژه دانش آموزان و هشدارهای منطقه‌ای از امکانات دیگر این اپلیکیشن است.

وی یادآور شد: این اپلیکیشن در پی فراخوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان کشور، طراحی شده است. این اپلیکیشن همچنین کسب و کارها و به ویژه استارت آپ‌هایی که خدمات ویژه‌ای به عموم مردم در راستای مقابله با شیوع این اپیدمی و ماندن در خانه ارائه می‌کنند را معرفی کرده است.

سرکندی گفت: این اپلیکیشن با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، هلال احمر، سازمان نظام پزشکی، شبکه سلامت و اداره کل سلامت شهرداری تهران طراحی و منتشر شده است.

رئیس هیات مدیره این شتاب‌دهنده در پایان با بیان اینکه این اپلیکیشن قصد دارد با اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگسازی و تشویق به خانه ماندن به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کند، گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود اپلیکیشن می‌توانند به سایت www.coronaapp.ir مراجعه کنند.

منبع: فارس نیوز

  • برچسب ها:

ارسال نظر