کدها «ویروس» را در هم می‌شکنند/آموزش مقابله با کرونا توسط «سفیران سلامت»‌

بیست و دو روز گذشت. روزهایی همراه با ترس، اضطراب و نگرانی. همه از همان روزهای نخست ورود آن به کشور عزم خود را جزم کردند. همه در یک سنگر برای شکست «کرونا».

در حرکت این قطار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با همراهی شرکت‌‎های دانش بنیان و استارتاپ‌ها همراه شد تا با محصولات «ایران ساخت» در این میدان مبارزه و با تکیه به نوآوری و خلاقیت نیروی انسانی مسیر هموار شود. پویش «کرونا را شکست می‌دهیم» یکی از اقدامات در این زمینه بود که از سوی ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد تا نقش آفرینان زیست بوم فناوری و نوآوری همچون زمان‌های دیگر هم افزا و هم دل برای پیروزی سریع‌تر بسیج شوند.

از آنجا که فرهنگسازی و ترویج اطلاعات درست درباره این بیماری نقش مهمی در پیشگیری از آن ایفا می‌کند، راه اندازی اپلیکیشن «سفیران سلامت» اقدامی بود که در راستای این پویش به نتیجه رسید تا از ظرفیت‌های زیست بوم استارتاپی کشور و آموزش همگانی برای مقابله با کرونا بهره بیشتری برده شود.

پس با این اپلیکیشن همه آنچه باید از کرونا بدانید بر روی گوشی موبایل شما قرار دارد. آموزش و اطلاع از آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور و دنیا با این اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

البته اطلاع از آخرین روش‌های درمانی در ایران و خارج از ایران، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای خدمت رسان در این شرایط بحرانی، اطلاع از مراکز اختصاص یافته به درمان، آموزش به دانش آموزان و والدین و بسیاری از مطالب معتبر دیگر نیز با آن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

همچنین با این پلتفرم ایجاد ارتباط بین مردم، سازمان ها و کسب و کارها تسهیل می‌شود و از طریق این اپلیکیشن کسب و کارها می‌توانند خدمات ویژه خود را در این شرایط بحرانی برای استفاده عموم معرفی کنند.

علاقمندان می‌توانند از طریق سایت www.coronaapp.ir  این اپلیکیشن را دانلود کنند.

بر اساس این گزارش، با راه اندازی کمپین «کرونا را شکست می‌دهیم» همه فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری که به هر شکل می‌توانستند در این زمینه تاثیرگذار باشند طرح‌های خود را ارسال کردند که پس از بررسی، طرح‌های مورد پذیرش قرار گرفته، از حمایت این معاونت برخوردار خواهند شد. از زمان اعلام این فراخوان، بیش از ۲۰۰ طرح به دبیرخانه کمیته واصل شد و مورد غربالگری و بررسی قرار گرفت. از میان این طرح‌ها ۱۰۰ طرح، مورد قبول واقع و به بخش‌ها و ستادهای فناوری مرتبط با طرح، ارجاع شد. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله حوزه دارو، کیت تشخیصی، ماسک، مواد ضد عفونی و سامانه‌های نرم افزاری ارائه شده است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

  • برچسب ها:

ارسال نظر