افزایش راندمان عملکرد توربین‌های صنعتی با بازطراحی محققان کشور

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با باز طراحی توربین‌های صنعتی و نیروگاهی راهکاری برای افزایش قابل توجهی در راندمان این تجهیزات ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، مجید بهمنی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه طراحی و ساخت توربین گاز و بخار نیروگاهی با بیان اینکه تاکنون این مجموعه‌ فناور برای رفع نیازهای بومی کشور، بیش از ۳۰۰ واحد توربین گاز و بخار نیروگاهی به بازار ایران و منطقه خاورمیانه تحویل داده است، گفت: ﺗﻮرﺑﻴﻦ، دﺳﺘﮕﺎهی اﺳﺖ ﻛﻪ در آن اﻧﺮژی ﺟﻨﺒشی ﻣﺘﺤﺮک ﺑﻌﺪ از ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ ﭘﺮه ﺑﻪ اﻧﺮژی  ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﺗﺒﺪﻳﻞ می‌‎‌ﺷﻮد. این تجهیز کاربردی در ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز و ﭘﺘﺮوﺷﻴمی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺤﺮک ژﻧﺮاﺗﻮر، ﻛﻤﭙﺮﺳﻮر و ﭘﻤﭗ و در ﻧﻴﺮوﮔﺎه‌های ﺣﺮارتی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺤﺮک ژﻧﺮاﺗﻮر اﺳﺘﻔﺎده میﺷﻮد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‎‌های ما بازطراحی و ارتقاء اساسی اجزای داغ توربین با هدف بهبود عملکرد توربین‌ها است که موجب افزایش راندمان قابل ملاحظه توربین شد. «بهبود مسیرهای خنک‌کاری و انتقال حرارت داخل پره‌ها»، «ارتقاء اجزای سیستم جریان هوای ثانویه توربین در طراحی پره‌ها» و غیره از جمله مزایای اجرای این پروژه است.

بهمنی با تاکید بر اینکه محصولات این مجموعه در حوزه‌های تولید برق و صنعتی کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: محصولات و خدمات خود را برای طیف وسیعی از مشتریان داخل و خارج از کشور ارائه می‌دهیم و بر ارتقاء عملکرد و کاهش هزینه در راه‏‌حل‏‌های دانش‌بنیانی تمرکز کرده‌ایم. در واقع ما امروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان محصولات و خدمات حوزه نیروگاه‌های حرارتی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شناخته شده‌ایم.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مجری طرح یادآور شد: در شرکت ما دانش فنی «طراحی و ساخت قطعات توربین»، «فناوری ساخت ماشین‌آلات پیشرفته تولید»، «سالن‌‏ها و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی»، «تست و اندازه‌‏گیری، پایش مستمر محصولات تولیدی» و «تامین تجهیزات جانبی توربین» به صورت کامل وجود دارد.

 

ارسال نظر