معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بزرگترین مرکز نوآوری صنعت قطعهسازی خودرو راهاندازی شد تا چرخهای این صنعت با نوآوریهای دانشگاهی و قطعات ایرانساخت، شتابانتر از گذشته حرکت کند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، بزرگترین مرکز نوآوری صنعت قطعهسازی خودرو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در محدود جاده تهران-کرج راهاندازی شد تا چرخهای این صنعت با فناوری بومی، نوآوریهای دانشگاهی و قطعات ایرانساخت، شتابانتر از گذشته حرکت کند.
مرکز نوآوری صنعت قطعهسازی خودرو در زیرساختی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا با ۳ میلیون یورو سرمایهگذاری در مسیر رفع نیازهای فناورانه صنعت خودرو گام برداشته است. بالغ بر ۲۵۰ نفر از متخصصان به صورت تمام وقت و ۳۰ دانشجو در مقاطع گوناگون تحصیلی از دانشگاههای برتر کشور در این مرکز نوآوری روی بیش از ۱۲۰ پروژه فناورانه صنعت خودرو فعالیت میکنند.
استقبال از شرکتهای دانشبنیان، خلاق و استارتاپها
سورنا ستاری در مراسم افتتاح این مرکز از تمام شرکتهای دانشبنیان و فناور برای رفع نیازهای صنعت خودرو و ورود نوآوری به این عرصه دعوت کرد و گفت: همچون گذشته از فعالان زیستبوم نوآوری خودرو حمایت میکنیم.
نوآوری و توانمندی طراحی، مهمترین مولفه برای تبدیل خودروسازی کشور به یک صنعت پویا است. مرز باریک میان کارخانهداری و صاحب صنعت بودن، توانمندی طراحی، ماشینسازی، بهینهسازی و توسعه است. این توانمندی صرفا با گشودن درها به روی نوآوری و استقبال از شرکتهای دانشبنیان، خلاق و استارتاپها به دست میآید.
ستاری، با اشاره به تاثیرگذاری حضور شرکتهای دانشبنیان و خلاق در حوزه خودروسازی گفت: برای تبدیل شدن خودروسازی کشور به یک صنعت پویا و رو به جلو، باید نوآوری دانشبنیانها به این حوزه راه یابد. خوشبختانه این اتفاق مهم در این صنعت در حال تحقق است.
وی افزود: اکنون توانایی تولید بخش قابل توجهی از قطعات و نرمافزارهای خودرویی در شرکتهای دانشبنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار بزرگ و بالقوه خود را در اختیار این شرکتها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد واردات چی شود.
معاون علمی و فناوری رییسجمهوری، از حمایت زیرساختی برای ایجاد پلی میان نوآوری شرکتهای دانشبنیان و خلاق با صنایع خبر داد و گفت: از تمام شرکتهای دانشبنیان و فناور برای رفع نیازهای صنعت خودرو و ورود نوآوری به این عرصه دعوت و همچون گذشته از فعالان زیستبوم نوآوری خودرو حمایت میکنیم.
ستاری با تاکید بر این که ایران با برخورداری از تاریخ طولانی و فرهنگی غنی باید صاحب صنعت بومی باشد، بیان کرد: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالشهای بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است، اما امید است با ایجاد مراکز نوآوری و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بزرگترین مرکز نوآوری صنعت قطعهسازی خودرو راهاندازی شد تا چرخهای این صنعت با نوآوریهای دانشگاهی و قطعات ایرانساخت، شتابانتر از گذشته حرکت کند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، بزرگترین مرکز نوآوری صنعت قطعهسازی خودرو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در محدود جاده تهران-کرج راهاندازی شد تا چرخهای این صنعت با فناوری بومی، نوآوریهای دانشگاهی و قطعات ایرانساخت، شتابانتر از گذشته حرکت کند.
مرکز نوآوری صنعت قطعهسازی خودرو در زیرساختی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا با ۳ میلیون یورو سرمایهگذاری در مسیر رفع نیازهای فناورانه صنعت خودرو گام برداشته است. بالغ بر ۲۵۰ نفر از متخصصان به صورت تمام وقت و ۳۰ دانشجو در مقاطع گوناگون تحصیلی از دانشگاههای برتر کشور در این مرکز نوآوری روی بیش از ۱۲۰ پروژه فناورانه صنعت خودرو فعالیت میکنند.
استقبال از شرکتهای دانشبنیان، خلاق و استارتاپها
سورنا ستاری در مراسم افتتاح این مرکز از تمام شرکتهای دانشبنیان و فناور برای رفع نیازهای صنعت خودرو و ورود نوآوری به این عرصه دعوت کرد و گفت: همچون گذشته از فعالان زیستبوم نوآوری خودرو حمایت میکنیم.
نوآوری و توانمندی طراحی، مهمترین مولفه برای تبدیل خودروسازی کشور به یک صنعت پویا است. مرز باریک میان کارخانهداری و صاحب صنعت بودن، توانمندی طراحی، ماشینسازی، بهینهسازی و توسعه است. این توانمندی صرفا با گشودن درها به روی نوآوری و استقبال از شرکتهای دانشبنیان، خلاق و استارتاپها به دست میآید.
ستاری، با اشاره به تاثیرگذاری حضور شرکتهای دانشبنیان و خلاق در حوزه خودروسازی گفت: برای تبدیل شدن خودروسازی کشور به یک صنعت پویا و رو به جلو، باید نوآوری دانشبنیانها به این حوزه راه یابد. خوشبختانه این اتفاق مهم در این صنعت در حال تحقق است.
وی افزود: اکنون توانایی تولید بخش قابل توجهی از قطعات و نرمافزارهای خودرویی در شرکتهای دانشبنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار بزرگ و بالقوه خود را در اختیار این شرکتها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد واردات چی شود.
معاون علمی و فناوری رییسجمهوری، از حمایت زیرساختی برای ایجاد پلی میان نوآوری شرکتهای دانشبنیان و خلاق با صنایع خبر داد و گفت: از تمام شرکتهای دانشبنیان و فناور برای رفع نیازهای صنعت خودرو و ورود نوآوری به این عرصه دعوت و همچون گذشته از فعالان زیستبوم نوآوری خودرو حمایت میکنیم.
ستاری با تاکید بر این که ایران با برخورداری از تاریخ طولانی و فرهنگی غنی باید صاحب صنعت بومی باشد، بیان کرد: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالشهای بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است، اما امید است با ایجاد مراکز نوآوری و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.