دانشکده سیستم‌های هوشمند بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر موثر است

بوشهر- ایرنا – رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: آینده تکنولوژی دنیا بر پایه هوش مصنوعی قرار دارد و راه اندازی دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده  با رویکرد فعالیت علمی در این حوزه، تاثیر بسیاری بر توسعه استان به ویژه در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

عبدالمجید مصلح روز پنج شنبه پس از آیین افتتاح ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده با دستور رئیس جمهور، در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: فناوری هوش مصنوعی  در حال نفوذ بالایی در همه ابعاد زندگی است و در آینده به غالب‌ترین تکنولوژی در زندگی بشر تبدیل می‌شود.

وی گفت: راه اندازی دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده  با رویکرد فعالیت علمی در زمینه  اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و علوم داده، تاثیر بسیاری بر ظرفیت‌های مختلف استان به ویژه در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه دارد.

مصلح افزود: کشورهای مختلف و پیشرفته دنیا در این زمینه سرمایه گذری کرده‌اند و در ایران نیز در دانشگاه‌های مختلف مورد توجه و حمایت قرار گرفته است، با این حال، خلیج فارس نخستین دانشگاهی در کشور است که اقدام به راه اندازی دانشکده‌ای با رویکرد هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و علوم داده کرده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه این دانشکده هم اکنون ۳۸ عضو هیات علمی دارد، بیان کرد: رشته‌های پایه این دانشکده را  مهندسی کامپیوتر و برق، آمار و ریاضی تشکیل می‌دهد و جهت گیری همه آنها  به سوی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و علوم داده است که آینده تکنولوژی جهان را تشکیل می‌دهند.

مصلح اظهارکرد: کاربردهای این علوم بسیار بالا و متنوع است و هوشمند سازی در عرصه‌های صنعت تا کشاورزی و ساختمان‌ها و فضای اداری را در بر می‌گیرد و آینده ساز است.

وی یادآورشد: این دانشکده با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و هزینه ۴۷۱ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس در ارتباط با آغاز عملیات اجرایی دانشکده کسب و کار دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: این دانشکده که به عنوان بخشی از اکوسیستم کارآفریینی و نوآوری دانشگاه طراحی شده است که به عنوان بخش توانمند ساز سایر بخش‌ها فعالیت می‌کند و رویکرد این دانشکده بر تجاری سازی دستاوردها استوار است.

وی با بیان اینکه دانشکده کسب و کار و اقتصاد بوشهر با هدف تربیت نیروی انسانی، پرورش مدیران شایسته، کارآفرین و تراز جهانی برای حوزه صنعت و بازرگانی راه اندازی شد، عنوان کرد:  این دانشکده بر اساس یکی از مزیت‌های محلی استان بوشهر در حوزه کسب و کار و تجارت طراحی شده و می‌تواند در بازآفرینی جایگاه تاریخی بوشهر در زمینه صادرات و واردات تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر