دلایل نیاز استارتاپ ها به مربیان کارآفرینی

هنوز بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را بدون مشورت با مربیان یا منتورهای کارآفرینی شروع می کنند. در عصری که هیجان مقطعی ارزشمندتر از رضایت بلندمدت است تعجب برانگیز نیست که بنیانگذاران جوان بیشتر از اینکه به دنبال یک مربی بگردند، در تلاش برای پیدا کردن هم بنیانگذارند.

با اینکه استدلال های زیادی میاورند که کارآفرینان نیازی به مربی ندارند و باید طبق احساسات و غرایز خود پیش بروند، ولی بیشتر بنیانگذاران موفق مربی داشته اند. مارک زاکربرگ برای فیس بوک از منتورینگ استیوجابز استفاده کرد. همین طور جابز توسط مایک مارکولا (یکی از سرمایه گذاران اولیه اپل) راهنمایی شد.

اگر هنوز قانع نشدید، با ما همراه باشید تا در ادامه به هفت دلیل نیاز استارتاپ ها برای داشتن مربی بپردازیم.

  • کسب تجربه هایی که در کتاب ها نوشته نشده است

تجربه، دارایی بسیار ارزشمندی است. و در حال حاضر عامل بسیار مهمی برای موفقیت یک کسب و کار است. تنها میزان کمی از تجربه یک فرد را می توان از کتاب ها به دست آورد. یک حقیقت نانوشته وجود دارد که بیشتر نویسندگان برای بروز دادن همه چیز درباره خودشان در کتاب راحت نیستند. برخی از تجربیات شخصی هستند که برای به اشتراک گذاشتن بسیار خودمانی اند، ولی نحوه تعامل با این مسائل برای فعالیت یک کارافرین بی تجربه می تواند مفید باشد. بنابراین راهنمایی گرفتن از یک منتور می تواند راه تضمین شده ای برای دریافت تجربیات دیگران باشد.

  • احتمال موفقیت شما با یک مربی بیشتر می شود

بررسی ها اثبات کرده است که داشتن منتور در موفقیت یک کسب و کار بسیار پراهمیت است. در یک بررسی درمورد مربی گری، که از بین ۱۱۰۰۰ شرکت کوچک و متوسط در ۱۷ کشور دنیا انجام گرفت، ۹۳ درصد از استارتاپ ها اذعان کرده اند که منتورینگ توانسته به موفقیت آن ها کمک کند. شانس شما برای موفقیت در زندگی و کسب و کار با داشتن یک منتور مناسب می تواند چند برابر شود. ارتباطات با ارزش، توصیه های به موقع، چک کردن های گه گاهی، و همه این ها توام با راهنمایی های اخلاقی و معنوی مربی، می تواند موجب جهش شما به سمت موفقیت شود.

  • بهره گیری از فرصت های شبکه سازی

در کنار این حقیقت که سرمایه گذاران به استارتاپ هایی که از طرف دوستانشان به آن ها پیشنهاد می شود بیشتر اعتماد می کنند، یک منتور موفق ارتباطات نامحدودی از افرادی دارد که می توانند برای یک کسب و کار مفید باشند. چون منتورها برروی موفقیت شما سرمایه گذاری کرده اند، شما را با این شبکه وسیع از افراد که احتمال موفقیتتان را افزایش می دهند، آشنا خواهند کرد.

شما بدون داشتن یک منتور نمیتوانید به این فرصت ارزشمند دسترسی پیدا کنید.

  • یک مربی اطمینان خاطر شما را افزایش می دهد

این یک موضوع اثبات شده است که یک مربی گری حرفه ای تاثیر مثبت زیادی بر کارآفرینان جوان دارد. داشتن کسی که عملا شما را راهنمایی می کند و نگرانی ها و دغدغه های خود را در مورد کسب و کارتان با شما به اشتراک می گذارد، که معمولا این نگرانی ها ناشی از بیشتر بودن تجربه آنهاست، به شما این اطمینان را می دهد که در مسیر درستی به سمت موفقیت هستید.

اعتماد به نفس عامل بسیار مهمی در موفقیت افراد در کارآفرینی است. در گزارشی که در سال ۲۰۱۴ در مجله تلگراف منتشر شد، نشان داده شده که اعتماد به نفس بالا به طور چشم گیری با موفقیت یک کسب و کار در ارتباط است. حتی بیشتر از استعداد و توانایی رقابت. منتورها می توانند به کارآفرینان جوان کمک کنند که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و هر چالش را به دید یک فرصت بنگرند.

  • یک مربی می تواند در پایداری شما در دنیای کسب و کار کمکتان کند

زمانی که به تعداد استارتاپ های شکست خورده نگاه می کنید، آرزو می کردید که کاش همیشه صاحبان کسب و کار یک مربی داشته باشند. با توجه به مقاله ای که در سال ۲۰۱۴ در SBA منتشر شد، ۳۰ درصد کسب و کارهای نوپا در ۲۴ ماه اول، شکست می خورند و ۵۰ درصد نمی توانند از ۵ سال اول به سلامت عبور کنند. این درحالی است که ۷۰ درصد کسب و کارهای مربی گری شده بیش از ۵ سال دوام آورده اند.

  • یک مربی پخته در توسعه هوش هیجانی به شما کمک خواهد کرد

هوش هیجانی عامل بسیار کلیدی و مهمی در موفقیت یک کارآفرین است. زمانی که یک کارآفرین جوان از پختگی بیشتر و یک منتور موفق که به آنها مشاوره می دهد برخوردار است، می تواند کنترل بیشتری بر احساسات خود داشته باشد.

همه ما می دانیم که یکی از سریع ترین راه ها برای شکست یک کسب و کار ادغام آن با احساسات و گرفتن تصمیمات احساسی در موقعیت های بحرانی است. مربیان می توانند در موقعیت های این چنینی با راهنمایی های خود به افراد کمک کنند تا واکنش مناسبی داشته باشند.

  • شما را در موقعیت های دشوار تشویق و راهنمایی می کند

تاثیرات منفی شکست بر روی شما می تواند شما را به عقب براند و بهره وری شما را کاهش دهد. در زمان های دشوار، داشتن یک منتور به شما کمک خواهد کرد که سر خود را بالا بگیرید و نا امید نشوید. کارآفرینان جوان معمولا زمانی که به اهداف و انتظارات خود نمی رسند، دجار افسردگی می شوند. تاثیرات افسردگی بر کارآفرینان معمولا کمتر مورد بررسی قرار می گیرد. ولی کارآفرینان بدون مربیان بیشترین تاثیرپذیری را از افسردگی خواهند داشت.

یک منتور به قول معروف بالا و پایین یک کسب و کار را تجربه کرده است، و بهترین کسی است که می تواند با کلمات مثبت و تکسین دهنده خود، شما را در مواقعی که اوضاع به خوبی پیش نمی رود، راهنمایی کند. همچنین آن ها ایده هایی دارند که می تواند به شما برای پشت سر گذاشتن چالش ها و ادامه مسیر تان به سمت موفقیت کمک کند.

ارسال نظر